אבו מאזן בנאום שטנה: "ישראל לא תחמוק מעונש פשעי המלחמה"

    דוד לזר No Comments on אבו מאזן בנאום שטנה: "ישראל לא תחמוק מעונש פשעי המלחמה"
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן נשא בסוף השבוע האחרון נאום תקיף בעצרת הכללית של האו"ם, שבמהלכו האשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע 'צוק איתן'.

    אבו-מאזן פתח את נאומו בביקורת חריפה כנגד ישראל ואמר כי "לא נשכח ולא נסלח ולא נרשה לפושעי המלחמה לחמוק מעונש. אנחנו שומרים על זכותנו להגן על עצמנו מפני מכונת המלחמה של ישראל הכובשת והגזענית".

    "בזמן שאלפים נטבחו בעזה במהלך רצח העם, ראינו את העולם מתאסף בהפגנות ענק ומגנה את האגרסיביות של ישראל". אבו מאזן התייחס לחרם העולמי על ישראל ואמר כי "חלה גם עלייה בחרם שנועד להביא שלום".

    "בניית ההתנחלויות, הרס הבתים, ההרג והעקירה בגדה המשיכו וכך גם המצור הבלתי מוצדק על עזה".

    הוא האשים את ישראל בדחיית המאמץ לשלום ואמר כי "ישראל סיכמה עם האמריקנים על שחרורם של חלק מהפלסטינים, בעוד אנחנו דרשנו את שחרור כולם. ישראל לא היססה לחשוף את פניה, היא דוחה את מדינת פלסטין ודוחה כל מאמץ להשגת פתרון אמיתי לסוגיית הפליטים".

    אבו מאזן לא היסס לדמות ביותר מרמז את השואה למצב הפלסטינים ואמר כי "ישראל מציעה לנו רק גטו מבודד בלי גבולות וריבונות, תחת שליטת צבא הכיבוש והמתנחלים הגזענים. בתרחיש הגרוע ביותר, ישראל מציעה לנו אפרטהייד. זה מזכיר לי מראות אחרים מההיסטוריה".

    לסיום אמר אבו מאזן כי "אין משמעות ואין תועלת במשא ומתן שמטרתו המוסכמת איננה סיום הכיבוש הישראלי והקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים בכל השטחים הפלסטינים שנכבשו במלחמת 1967. אין ערך למשא ומתן ללא לוח זמנים נוקשה למימוש מטרה זו".



    0 תגובות